noordijken.reismee.nl

phi phi eilanden

De afgelopen dagen hebben we weinig gedaan beetje bij het zwembad en het strand hebben we gelegen. Was heerlijk om even bij te komen. We hebben prachtig weer gehad. Voor de tijd van het jaar hebben we geluk het is nog erg warm iedere dag boven de 35 graden en geen regen gehad. Het is nu regen seizoen maar voor de tijd van het jaar is het te warm en geen regen. De avonden zijn ook nog rond de 30 graden. Krabi is een gezellig klein eiland, de mensen zijn erg vriendelijk en hebben alles voor je over. Maar na een paar dagen rust wilde we hier ook nog wel wat gaan doen. Dus zijn we vandaag naar de phi phi eilanden gegaan met een speedboot. We werden alweer vroeg opgehaald en gingen we naar de pier toe. Daar lagen denk ik wel 50 boten die allemaal naar de phi phi toe moesten. Het was een tocht van bij a een uur. We gingen rondom phi phi de kleine eilandjes af. Het zand was spierwit en heel erg fijn en zacht het leek wel poeder waar je in liep. Het water was erg helder en bij het eerste eiland bamboe eiland konden we even snorkelen. Daarna verder naar maya baai. Daar waren zoveel mensen het leek wel of we bij een festival beland waren. Het was denk ik 80% Chinezen, die vang waren te verdrinken met zwemvesten om het blijkt dat Chinezen niet kunnen zwemmen. Het was geen gezicht het leek wel of er een boot was vergaan al die zwemvesten in het water waar je gewoon kon staan. Het was er wel heel erg mooi maar veel teveel mensen op dat kleine stukje. Onderweg hebben we nog 2 dolfijnen zien zwemmen was heel bijzonder die zijn daar heel weinig maar omdat de wind was gedraaid zwommen ze er nu wel we hadden geluk. Op het phi phi eiland hebben we gegeten. Je kon daar zien dat alles nieuw was, dit komt omdat de tsunamie bijna het hele eiland had verwoest. Na een stuk varen gingen we weer snorkelen. Daar waren vreselijk veel vissen in alle kleuren en maten het leek wel een aquarium. De Chinezen snapte er niks van dat wij gewoon van de boot af doken zonder zwemvest. De kinderen hadden een zwemvest en 2 banden om hun middel ze dachten veiligheid voor alles. De mooiste vissen zagen we zwemmen. Je kon ze ook eten geven dan kwamen ze naar boven toe, Lichelle en ik vonden het niks het waren honderden vissen om he heen je voelde ze overal wij zijn er toen uit gegaan. Rudy vond het geweldig al die vissen ze aten zo uit zijn hand. Daar ging zijn nood rantsoen voor als hij het eten ergens niet lekker vond hij vond de vissen nu veel leuker. Onder zag je het koraal waar ook allemaal vissen door zwommen war erg mooi. Na een leuke dag waren we weer op tijd terug in het hotel. Nog 2 dagen op krabi en dan vliegen we weer naar Bangkok terug om zaterdag weer naar huis te vliegen. Morgen nog een thaise massage want dat kunnen ze hier toch wel erg goed.

moeder

Mooie dag gehad weer veel mee gemaakt. Groetjes

Yvonne

Hoi ,het was dus weer een heerlijke gevulde dag ,gaaf hoor zo zwemmen tussen de vissen,geniet er nog even van en zeker van de massage.
Goede en fijne terugvlucht en save weer home.
Gr-tjes Yvonne

Alice

Heerlijk, geniet er nog even van. Alvast goeie terug reis gewenst. Vond het super om jullie vakantie te volgen.

erik, alexandra, jurian en julia

weer bijna voorbij goede reis en tot zondag xxx

Janet

Weer leuk om te lezen, nog even genieten en goeie terugreis! xx

Krijn en clary

We hebben genoten van jullie reisverslag.
Een hele goeie terugreis .

Anja

En dan zit het er alweer op!!Goeie Reis terug.