noordijken.reismee.nl

Drijvende markt.

Vandaag werden we al vroeg opgehaald om naar de drijvende markt te gaan. Onderweg zijn we gestopt bij een lokale familie met een kokos plantage. Van die kokos maakte ze melk, olie en nog meer producten. Om die olie te krijgen moet de melk eerst uren koken daar kwam een vreselijk lucht vanaf, en het was vreselijk heet rondom die grote pannen. Het was vandaag al 39 graden dus al erg warm. Bij die mensen was het een hele beestenboel van kippen, poezen, honden, meervallen, eekhoorns, slangen en ze hadden oom apen. Boven woonde die familie alles is een grote ruimte waar ze alles doen, als ze gaan slapen gaat alles aan de kant en slapen zo op de houten vloer met een kleedje over zich heen. Onder het huis zat een winkeltje waar je allerlei souvenirs kon kopen. Na een half uurtje gingen we verder. Vlakbij de drijvende markt zijn we op een longtail boot gegaan. Je moest je handen binnen boord houden want als er een andere boot tegen je op kwam kon dat je vingers kosten. Onderweg op het water zagen we nog een alligator op de stenen zitten. Het water was vreselijk smerig er dreven ook nog dode ratten. En een stukje verderop waren ze eten aan het wassen in dat zelfde water, je moet er niet aan denken omdat te moeten eten. Bij de drijvende markt aan gekomen was het een wir war van bootjes ze kwamen van alle kanten aan. Je kon er vanalles kopen. Erg leuk om te zien hoe het allemaal gaat. Lowie had nog een thaise vrouw achter hem aan voor een massage, ze bleef ons achteraan rennen en bleef aan hem zitten. Einde van de ochtend zijn we naar de hoogste tempel van Thailand gegaan leuk om te zien maar een is genoeg. Daarna naar de botanische tuin waar we een lunch kregen. Daarna kwam er nog een kleine olifanten show en thaise dans met muziek. Na een erg warme dag weer terug naar het hotel, waar we eerst een duik in het zwembad hebben genomen. Nu weer vroeg slapen want om half 6 gaat de wekker weer.

moe

Hier ook heerlijk weer 27 gr.Micky is er steeds..Er is verder geen nieuws.Morgen voor jullie weer een drukke dag.Leuk om steeds te lezen.Groetjes van ons doei!!!!

Krijn en clary

Leuk om te lezen,herkenbaar voor ons.
Ja zo leven ze daar.
Aan die vochtige warmte wen je niet.
Voor morgen weer een fijne dag .
Leuk zo n verslag tot de volgende maar weer.
Groetjes van ons .

Janet

Leuk om het met jullie mee te maken, en ja Lowie is ook onweerstaanbaar!! Veel plezier en lekker genieten.

hans en jiska

Druk druk druk bij jullie.hansje maakt zich zorgen of lowie wel tijd voor een biertje heeft????