noordijken.reismee.nl

Khao Sok

Vanmorgen weer vroeg uit bed na het ontbijt werden we weer opgehaald. Wij wachten op ons busje want iedere dag hebben we een mooie bus. Daar kwam een man met een bordje met fam Noordijk. Wij achter die man aan en wilde al naar het busje lopen wat blijkt gaat hij naar een personenauto, stonden we dan met 5 koffers en 4 handbagage tassen bij een kleine Toyota. Wij dit gaat niet passen dat dacht de chauffeur ook al. Met veel passen en meten alles in de kofferbak met touwtjes aan elkaar vast gemaakt. Nou we waren klaar om de reis te maken van 300 km heen. In elkaar gepropt in die auto. Die man had dit denk ik vaker mee gemaakt want hij had genoeg touw bij hem. Maar na een rit van bijna 4 uur veilig aangekomen in Khao Sok. Het was een mooie rit dwars door de bergen heen. We kregen gelijk de sleutel van onze boomhut erg leuk boven in de boom. We moesten de spullen in de boomhut brengen en komen voor de lunch zodat we daarna gelijk weg konden. We werden opgehaald om met de kano weg te gaan over de rivier heen. We zijn 2 uur weg geweest met de kano het was prachtig om door de jungle heen te varen. We hebben de laatste 1 1/2 uur niemand gezien of gehoord, alleen de natuur hoorde je.de apen slingerde boven je in de bomen, de slangen hingen in de boom helemaal opgerold zwart met geel. Lichelle heeft samen met de gids nog een cobra gezien van 4 meter lang, dit was erg zeldzaam dat gebeurd bijna nooit. Hij vaarde vlug weg want ze zijn gevaarlijk. Het rivier water was heel erg helder. Aan het einde moesten we aan de kant van de weg wachten en werden we opgehaald met een pick up kano's erin wij dubble gevouwen in die auto, de gidsen in de kano's zitten anders waaien ze weg tijdens het rijden, niks geen touwtje of niks. Moet je in Nederland eens doen. Eenmaal terug bij het resort terug naar de boomhut vliegen de apen boven de boomhut met kleine baby aapjes. Nu vliegen er van die grote vleermuizen boven me hoofd. Het was weer een bijzondere dag.