noordijken.reismee.nl

Khao sok 2

Gisterenmorgen weer vroeg uit bed we moesten een uur met de bus om naar het rajaphrapha stuwmeer toe te gaan. Daar aangekomen moesten we over stappen op een longtail boot. Dit was 1 1/2 uur varen , halverwege zijn we door rotsen heen gegaan waar nog bomen in het water stonden. Jaren geleden waren hier nog dorpjes maar door het steeds hoger wordende water moesten de mensen daar weg. Op sommige plekken was het water wel 150 meter diep en het is heel erg helder water. Aangekomen bij een restaurant op het water kregen we een lunch met vis wat daar uit het water is gehaald. Daarna nog een klein stukje verder met de boot. Daar moesten we een berg beklimmen om aan de andere kant uit te komen om naar een grot toe te gaan. Dus weer onze rugzak op water mee om de jungle in te gaan met 40 graden word je er niet echt blij van. Onderweg kregen we weer uitleg wat er zoal leeft en groeit dus weer een stuk wijzer aan de andere kant van de berg gekomen, en een paar liter lichter want was is dat warm om dat te doen te klimmen en te klauwteren in 40 graden. Maar het was de moeite waard er stond een bamboe boot op ons te wachten van 12 meter lang. Wij naar de overkant van het kleine meertje wat tussen die bergen lag die we moesten oversteken. Daar was een grot met druipsteen en kristallen. Dus dat was weer klimmen. Weer terug op de bamboe boot en die berg weer terug beklimmen anders kwam je niet terug dus gingen we weer. We hebben nog een hol gezien van een tarantula heel groot ik kon er bijna met 2 handen in, niet gedaan natuurlijk op grote afstand heb ik gekeken hij zal er met net uit komen moet er niet aan denken. Lowie heeft nog een gibon gezien en we hebben nog een plant gezien die vliegen eet.Toen we aan de andere kant kwamen weer terug op de boot en konden we in het meer zwemmen we dachten even af te koelen dat was dus niet zo het leek wel een warm bad waar we in sprongen dus dat viel tegen niks afkoelen. Toen met de longtail boot weer terug wat een herrie maakt die boot niet te geloven, maar je gaat wel snel over het water heen. We waren pas weer laat bij de boomhut om door onze laatste nacht door te brengen. Slapen doe je wel na zulke dagen je komt er al vroeg uit heel de dag bezig dus je ben blij als je vroeg je bed in kan.