noordijken.reismee.nl

river kwai

Vanmorgen zaten we al vroeg in de bus om 6.15 echt geen tijd om al weg te gaan. Om half 10 waren we bij het Birma museum en de monumenten. Was erg indrukwekkend om te zien niet te geloven hoeveel doden er zijn gevallen bij het maken van dat spoor. En dat is dan alleen nog maar over dit gedeelte van Thailand er zijn 3000 Nederlanders bij omgekomen. Na een uurtje zijn we verder gegaan om naar de brug over de river kwai te gaan kijken. Ze noemen het Birma spoor hier ook het spoor des doods. Na de brug weer in de bus om naar het hintok tentenkamp te gaan waar we 1 nacht slapen. Halverwege werden we afgezet en moesten we per auto verder dit was een pick up en werden achter in de klep geladen. Voorin zat de chauffeur netjes met zijn veiligheidsgordel om en wij los in de achterklep met 100 km per uur door de bergen heen. We hebben het maar over ons heen laten komen en het is goed gekomen. Het tentenkamp ziet er geweldig uit mooie tenten met alles erop en eraan midden in de jungle. Met de middag zijn we naar de bergen gegaan en hebben we gezien hoe ze in de rotsen 25 meter hoog en 700eter lang een kloof hebben gehakt voor het spoor ongelooflijk dat dat met de hand is gemaakt. Wel op een vreselijke manier hoe het gemaakt is gewoon onmenselijk. Na een vreselijke warme tocht van 39 graden zijn we gaan afkoelen in het natuurzwembad bij onze tent. Zelfs ik ben in het water gegaan dan is het echt warm. Het is er schitterd om aan het water te zitten met alle geluiden die je hoort van de natuur er vliegen hier vlinders die je normaal alleen in de dierentuin ziet in de vlindertuin. Het is vandaag een hele warme dag geweest met weer een hele ervaring rijker. Nu is het even iets minder ik lig in me bed er lopen beestjes in de tent een soort torren ik hoor buiten de meest rare beesten wat het is geen idee allemaal en ik voel ze ook maar dat ligt aan mij zeggen ze. Lichelle had een hagedis in bed dus die ook in shock en wilde ook niet meer naar bed maar we moeten echt gaan slapen want morgen is het weer vroeg dag.

Diana enBert

Ziet er allemaal leuk uit mooie foto,s, nog na die lange en vermoeiende reis een (thaise) massage genomen zo ja is Bert ook benieuwd naar deze foto,s. p.s. Sandra je maakt er een mooie site van complimenten daar voor .
Groetjes Diana en Bert.

elisabeth

Superleuk om te lezen hoor. Fijne tijd geniet ervan.