noordijken.reismee.nl

float house river kwai

Vandaag zijn we verhuisd van het hintok tentenkamp naar de float house. We werden om 9 uur opgehaald met een longtail boot onze spullen gingen daar ook in. Het was een tocht van een half uurtje helemaal tussen de bergen in over de river kwai het was weer een prachtig gezicht. Het weer was niet super erg bewolkt maar ook weer mooi om te zien met de dampen over het water want het was wel boven de 30 graden. We kwamen schitterende huizen tegen van de rijke thaise maar ook krotte dat ze maar net een dak boven hun hoofd hebben. Aangekomen bij de floathouse kregen we een rondleiding door het dorp waar arme thaise wonen. Geen stroom helemaal niks huizen op palen van bamboe omdat dit het goedkoopste is. De beesten werden onder het huis geslacht voor het avondeten. Nog bij een school geweest waar 30 kinderen op de hele school zaten, alle leeftijden door elkaar. De middag hadden we niks op het programma staan. We kregen de sleutel van ons floathouse, sleutel kan je het niet echt noemen een hangslotje met een kleinsleuteltje dat was alles. Eenmaal binnen was er geen stroom geen warm water helemaal niks, douchen bij de wc en het water liep zo door de planken heen de rivier in. Dus ook geen wifi, ik zet dit nu in notities en zet het erop als we weer wifi ergens hebben. In de middag zijn we gaan zwemmen in de river kwai dit mag alleen met zwemvesten aan en bij het begin punt eraf en het eind punt moet je er weer op dit moet je halen anders kon je er niet meer op komen door de stroming. Rudy is denk ik 100 keer heen en weer geweest. Er is nog een grote regenbui van uur geweest maar er was geen verkoeling helaas. Het was vandaag erg vochtig en bloedheet. Na een koude douche en in het donker met een olielamp een klein beetje opgefrist. Maar na 4 uur was me haar nog niet droog en een föhn kon ik niet even pakken. Ik kan me de tijd niet herinneren dat ik met nat gedouchd haar en niet föhnen uit bengaan eten. Opmaken ging ook niet veel te donker bij een olielampje. Wat dan wel fijn is iedereen zat er het zelfde bij, tijdens het eten vlogen er allemaal vuurvliegjes in het rond. Nu liggen we weer in bed want na 21 uur is het overal uitgestorven, het bed is klam, je hoort het water klotsen onder je. Nu hopen dat we slapen het is zo warm hier en vochtig en het ruikt naar de petroleum lampjes.

Reacties

Reacties

Anja

Hoe vaak heb je geroepen min herrr ;-)

Ik zelf

Ik heb het opgegeven anja er is geen houden aan hier. Ik laat het los ????

moe

Weer een hele belevenis,maar morgen weer in je hotel.Is die wel goed??? Groetjes aan jullie van moe en papa.

Clary en krijn

Leuk hoor een hele andere vakantie als lekker op het strand. Geniet ervan leuke verslagen zie de volgende weer tegemoet wist niet dat je deze kwaliteit in je had haha.
Als je haar maar goed zit .groetjes hoor.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!