noordijken.reismee.nl

birma spoor

Afgelopen nacht was een hele ervaring slapen op een vlot. Het water horen klotsen onder je als de vissersbootjes langs komen je ligt te schommelen in je bed. We waren weer vroeg uit bed het was al erg warm en slapen zonder airco is bijna geen doen hier. Om 9 uur lagen Lichelle en Rudy alweer in de river kwai om met de stroom mee te gaan. Nog even op het vlot genieten van de mooie omgeving want om 11 uur kwam de longtail boot ons ophalen om naar het volgende te gaan. na een half uur op de boot moesten we weer achter in de pick up en gingen we eerst lunchen. Een lunch bestaat hier uit rijst met allerlei thaise gerechten. Daarna op weg naar het birma spoor waar we 45 minuten met de trein mee gingen. De trein was nog uit de tijd dat het spoor is gebouwd. Rechte banken geen airco niks. Het laatste stuk was heel erg mooi je zag daarnog hoe ze de rotsen hadden uitgehakt en de houten brug die gebouwd was. In de laatste jaren is het wel verstevigd maar de constructie nog het zelfde gebleven. Daarna weer in de bus naar Bangkok waar we weer 1 nacht slapen. Over 150 km doen we 3 uur om in Bangkok te komen.In het hotel kregen we weer de sleutel maar nu van de luxe kamers op de 12e verdieping. Met een prachtig uitzicht over Bangkok heen. morven weer heel vroeg uit bed. De foto's komen nog hier in dit hotel lukt het niet wifi is erg slecht.

erik, alexandra, jurian en julia

nou lekker slapen dan maar vannacht leuk om zo met jullie mee te gaan.

Piet van Trigt

Poeh als die brug het maar houdt! Wel spannend daar. Veel plezier. Eh en geen koelkast met een koude klets.

Jan

En.... hoe was de treinreis??