noordijken.reismee.nl

khao Yai

Kao yai national park

Vanmorgen weer netjes op tijd opgehaald, omnaar het natuurpark te gaan. We hadden geen idee meer wat we er allemaal zouden gaan doen. Het was weer een rit van 2 1/2 uur. Eenmaal aangekomen eerst op een paar uit kijk punten gestaan om foto's te maken. Daarna naar het informatiecentrum over welke dieren er allemaal leven. Er leven alleen al aan vogels ongeveer 40 verschillende soorten, verder olifanten ongeveer 3000, apen, herten, gibons, vossen. We hebben daar een soort lange sokken gekocht om aan te doen omdat we een jungle tocht gingen maken, deze kan je beter aan doen voor alle insekten die er lopen en aan de planten hangen, ik wilde al bijna om draaien want ik hou niet van kruipende insecten en beestjes. Een stukje verder met het busje gingen we aan de tocht beginnen. We zijn er keurig netjes ingegaan me haar nog netjes ;-) . Inhet begin dacht en we is dit alles een netjes aangelegd pad met stenen goed te doen, hier en daar een boompje ging prima. Het is in dit gedeelte niet zo warm maar 30 graden dus nog om te doen als je heel de week al 40 heb gehad. Na een kwartiertje lopen begon de echte jungle kleine smalle paden van grond wat onder je voeten weg schoof, over bomen heen klauwteren, hoge op en af stappen nemen langs laag hangende bomen lopen. Het pad werd er niet beter op hoe verder dat we er in gingen. Er hingen lianen over een pad zag je niet meer, er waren vreemd soort torren op de bomen. Niet te dicht langs het water want daar konden de krokodillen in

zitten alleen waren ze er nu niet, vorige week was onze gids er nog en toen lagen er wel. Ondanks dat het niet zo warm was hebben we denk ik nog nooit zo gezweten als deze ochtend. Onderweg hoorde je allerlei geluiden maar de beesten bleven weg, na 3 uur lopen hadden we alle 4 geen droog iets meer aan ons lijf hangen. Aan het einde waren denk ik wel 20 verschillende vlinders in alle kleuren en grootte was schitterd om te zien. Het was geweldig om door de jungle heen te lopen. Daarna eerst een douche nemen in het hotel. Een uur later alweer klaar staan voor de avondsafarie. Daar aangekomen zijn we met een pick up gaan rijden er waren niet veel dieren omdat we in het verkeerde seizoen zitten. Maar de apen lopen zo langs je heen met kleinjes aan hun buik, de herten steken zo over. Er liepen ook nog 2 miereneters over en nog een ander beest geen idee wat het was. De olifanten kwamen niet naar voren dit kwam omdat het aan het o weren was en dan blijven ze in de bossen. Hierna nog thais eten. Eenmaal aan tafel heeft de gids allerlei thaise gerechten besteld. Iedereen heeft heerlijk zitten eten behalve Rudy want die proef niks. De dag was weer zo om het was weer een geweldige ervaring wat we hebben gezien.

Rebecca

Hoi vakantiegangers, wat een avontuur zeg !!!! Erg leuke foto's !! Nog even , dan komen jullie niet meer terug , terug naar de roets hahahhahahha
Heel veel leuke dagen , groetjes , geniet ervan
Bye bye , nog vreemde talen geleerd???

Anja

Leuk al jullie verhalen te lezen, Maar die hitte pfffftt..
jullie vallen kilo's af alleen al door al dat zweten haha..
Heb je nog Snelle Jelle genoeg voor Rudi of moet ik wat opsturen ;-)

Groetjes!!

Alice

Geweldig om te lezen wat jullie allemaal beleven!