noordijken.reismee.nl

Naar de olifanten school

Vanmorgen er weer vroeg uit om naar de olifanten toe te gaan. Met een uurtje rijden waren we er al dus dat viel mee van de keer. We kregen allemaal een pak aan wat erbij hoorde en uitleg hoe we de olifanten eten moesten geven. Ze eten over de hele dag ongeveer 250 kilo dus heel veel. Wat een grote beesten als je er naast staat enorm. We hadden een bak met 50 kilo bij ons om te voeren aan ze met bananen en suikerriet. Ze hebben nog voorkeur ook want ze hebben liever bananen en gooien het suikerriet weg als je het allebei in je handen heb. Na ze gevoerd te hebben kregen we uitleg over de olifant zelf en wat je moet doen als je erop zit. How is stop now-nong is gaan zitten die ben ik nog niet vergeten. Na de uitleg was er een proefrondje. Eerst gingen Lichelle en Rudy daarna Lowie die vond het helemaal niks, toen durfde ik al niet meer. Uiteindelijk ben ik er ook op gegaan doodeng vo d ik het veel te hoog ik heb hoogtevrees en dan zit je ineens 5 meter hoog zonder je zelf vast te kunnen houden. Een klein rondje maar was niet blij op die olifant. Daarna bij komen bij een lunch en dan moesten we weer een rondje en ze gaan wassen. Lowie en Rudy moesten samen op een hele grote olifant van 80 jaar oud. Lichelle en ik op een van 14 jaar oud. Iedere olifant in heeft zijn vaste begeleider daar. Ik er toch ook maar weer op en een rondje gedaan van meer dan een uur. Daarna moesten ze gewassen worden was erg leuk ze gingen helemaal los in dat water die olifanten. We hadden de meest vreselijke verhalen gehoord dathet niet goed is om te doen met die olifanten, maar ze hebben er een heel goed leven ze krijgen genoeg te eten alles ziet er netjes uit, de olifanten zien er erg mooi verzorgd uit en ze hebben er lol in dat kan je zien aan die beesten. Wij hebben paarden en daar olifanten. Het zal niet overal zo zijn maar hier was alles super. Er was voor de zieken olifanten zelfs een ziekenhuis waar ze dan heen gaan en verzorgd worden en speciaal eten krijgen. Om 16 uur waren we klaar met de olifanten en kregen we onze lodge deze was erg eenvoudig maar was schoon en het uitzicht was geweldig. We zagen er nog een hagedis in de boom lopen van 25cm ongeveer.