noordijken.reismee.nl

Door Chang Mai

Vanmorgen werden we opgehaald door onze gids, er stonden riksja's voor ons klaar. Allemaal hadden we er een, de mannen die ons door de stad moesten fietsen zagen er niet uit er was er een die had geen tand meer in zijn mond staan. Wij erin gestapt en door de stad heen gevaar voor eigen leven, ze steken wel netjes hu hand uit als ze ce bocht omgaan. En dat links rijden blijft ook een raar iets een rotonde vanaf de andere kant te nemen. We stopten uiteraard weer bij een tempel, de volgende stop konden we kiezen een tempel of een kleine markt dus voor de markt gekozen. De mensen zaten daar met al hun zelf gemaakte spulletjes en zelf gemaakt eten. Hierna zijn we naar de rivier gefietst en namen we afscheid van de riksja en zijn we op een boot gestapt om over de ping rivier te gaan. Daar zijn we gestopt bij een kleine tuinderij daar kregen we drinken, watermeloen en ananas. Weer terug op de boot zijn we gestopt bij de lokale markt waar de thaise bevolking hu boodschappen halen. Je kon er van alles krijgen en alles hing prop vol. Er lagen nog levende vissen je kon geroosterde insekten kopen om te eten ( moet er niet aan denken) . Bij sommige kramen hard door lopen voor de lucht die je tegen kwam, maar bij de kramen met eten alles zo schoon. Hierna op de tuk tuk weer terug naar het hotel het was nog vroeg 13 uur, dus eindelijk een middag niks heel de middag bij het zwembad geweest. Het zijn vermoeiende dagen, dus was lekker even niks. In de avond weer naar de nachtmarkt geweest en Chang Mai zit er weer op voor ons. Een mooie stad met hele vriendelijke mensen.